Ledelsen på uddannelsesstedet har udpeget en brugeradministrator for US2000 - han eller hun kan:
- oprette, slette og ændre de brugere, som skal kunne arbejde i US2000
- tildele de nødvendige brugerroller (kategorier af skærmbilleder) til brugerne på uddannelsesstedet
- tildele adgangskoder
Kontakt brugeradministratoren for at få hjælp til ovenstående.
Opret/slet brugeradministrator
Ledelsen kan rekvirere en oprettelses-/sletningsblanket, hvis en anden person skal være brugeradministrator, eller hvis den nuværende brugeradministrator skal slettes.
Blanketten rekvireres ved at sende en e-mail til SU-drift-support@ufm.dk.
Kontrol af brugere
Det er en del af brugeradministrators ansvar at kontrollere brugerne to gange årligt. Brugeradministrator skal tjekke, at brugerne har de relevante adgange til fagsystemerne og nedlægge adgange for brugerne, som ikke længere arbejder med systemerne.
Styrelsen giver besked via autorisationssystemet, når kontrollen skal foretages.